Krotiteleodpadu.cz

Všeobecné obchodní podmínky společnosti Donerios s.r.o. (dále jako VOP)

Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele realizovat zakázku, tj. vykonat všechny stavební a montážní práce včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení (dále též “Dílo”) a závazek objednatele Dílo převzít a zaplatit za cenu Díla. V průběhu provádění díla se rozsah díla může na žádost objednatele rozšířit o další práce a dodávky.

Zhotovitel bude při provádění Díla postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se dodržovat všeobecně závazné předpisy , technické normy a podmínky této smlouvy. Zhotovitel se bude řídit pokyny objednatele a rozhodnutím a vyjádřením dotčených orgánů státní správy.

Objednatel poskytne zhotoviteli veškerou jím požadovanou součinnost za účelem realizace Díla.

Zhotovitel se zavazuje brát v úvahu požadavky a pokyny objednatele týkající se realizace Díla. Zhotovitel včas upozorní objednatele na nevhodnou povahu těchto požadavků či pokynů.

Věci, které jsou potřebné k provedení Díla, zajistí zhotovitel.

Vlastníkem Díla je zhotovitel. Vlastnické právo k Dílu přechází na objednatele okamžikem jeho převzetí objednatelem, ne však dříve, než bude objednatele uhrazena cena Díla.

Objednatel a zhotovitel se bezprostředně před zahájením práce na realizaci Díla dohodli na předběžné výši ceny Díla bez DPH. Předběžná výše ceny Díla byla stanovena na základě předpokládaného rozsahu prací a dodávek na Díle. Konečná cena Díla (dále též “Cena Díla”) bude záležet na rozsahu skutečně odvedených prací a dodávek potřebných pro realizaci Díla. Objednatel souhlasí, že Cena díla bude vyčíslena zhotovitelem až po dokončení Díla.

Zhotovitel má nárok požadovat po uzavření této smlouvy poskytnutí přiměřené zálohy, a to až do výše 50% z předběžné výše ceny Díla.

Cena Díla je splatná k rukám zástupce zhotovitele a to ihned po dokončení Díla.

Pokud je cena Díla hrazena na základě zhotovitelem vystavené faktury, pak je objednatel povinen uhradit fakturu do 5 dnů ode dne doručení. Za doručení faktury se považuje třetí den po jejím doporučeném odeslání na adresu objednatele. V případě prodlení s uhrazením fakturované částky se objednatel zavazuje uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,3% denně z dlužné částky.

Zhotovitel odpovídá za vady, jež má Dílo v době jeho předání a za vady Díla zjištěné po dobu záruční doby. Záruční doba na stavební práce je 24 měsíců. Záruční doba na zařízení se poskytuje v souladu se záručními podmínkami jejich výrobců. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. V reklamaci objednatel popíše, jak se vady projevují a uvede jakým způsobem navrhuje sjednat nápravu. Zhotovitel do 15 dnů po obdržení reklamace oznámí objednateli, zda reklamaci uznává.

Zhotovitel nenese odpovědnost za vady Díla, jestliže tyto vznikly dodržením nevhodných pokynů daným mu objednatelem, jestliže zhotovitel na nevhodnost těchto pokynů upozornil a objednatel na jejich dodržení trval, nebo jestli tuto nevhodnost ani při vynaložení odborné péče zhotovitel nemohl zjistit.

Pokud smlouva bude ukončena odstoupením , smluvní strany protokolárně provedou inventarizaci veškerých plnění, prací a dodávek provedených do okamžiku jejího ukončení. Odstoupí-li zhotovitel od smlouvy z důvodu vzniklých na straně objednatele, náleží zhotoviteli úhrada účelně vynaložených nákladů. Všechny ostatní vztahy, práva, povinnosti a nároky, které nejsou upraveny touto smlouvou, se řídí ustanovením zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, a předpisy souvisejícími.

Všeobecné obchodní podmínky

Společnosti Donerios s.r.o.
(dále jako „VOP“)
vydané v souladu s ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „OZ“)

Čl. I: Vymezení základních pojmů
„Dodavatel“ znamená pro účely těchto VOP společnost Donerios s.r.o., se sídlem Osadní 869/32 Holešovice, Praha 7, IČ 05143012, zapsaná v OR u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 258931.
„Objednatel“ znamená pro účely těchto VOP právnickou nebo fyzickou osobu, která uzavřela nebo hodlá uzavřít s Dodavatelem Smlouvu podle odstavce 4. tohoto článku, jejímž předmětem jsou Služby definované v odstavci 5. tohoto článku.
„Objednávka“ znamená pro účely těchto VOP návrh Dodavatele na uzavření Smlouvy doručený Objednateli osobně, poštou nebo prostředky elektronické komunikace, učiněný telefonicky nebo osobně.
„Smlouva“ či také potvrzená nebo akceptovaná Objednávka znamená pro účely těchto VOP (v závislosti na předmětu smlouvy) zejména smlouvu o dílo anebo smlouvu nepojmenovanou, případně jinou obdobnou smlouvu, jež se uzavírá v souladu s předmětem podnikání Dodavatele.
„Služby“ znamená pro účely těchto VOP předmět plnění blíže specifikovaný v jednotlivé potvrzené Objednávce.

Čl. II: Základní ustanovení
Těmito VOP se řídí právní vztahy mezi Dodavatelem a Objednatelem při poskytování Služeb dle uzavřené Smlouvy.
VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před zněním těchto VOP.

Čl. III: Uzavření Smlouvy
Objednatel sdělí svůj požadavek Dodavateli na realizaci Služeb osobně, telefonicky, mailem či v písemné podobě, přičemž v rámci svého požadavku uvede Objednatel zejména rozsah požadovaných Služeb, místo plnění a požadovaný termín realizace Služeb. Dodavatel na základě požadavku Objednatele následně vyhotoví návrh Objednávky se stanovením rozsahu Služeb, termínu plnění a výše odměny za realizaci Služeb. Smlouva je uzavřena v momentu, kdy dojde k potvrzení návrhu Objednávky ze strany Objednatele osobně, telefonicky, mailem či v písemné podobě.
Potvrzením Objednávky Objednatel prohlašuje, že se seznámil se zněním těchto VOP a že s nimi souhlasí.
Potvrzení Objednávky Objednatelem s odchylkami, byť nepodstatnými, je vyloučeno a Dodavatel není takovou Objednávkou vázán.
Jestliže návrh Objednávky zaslaný poštou či elektronickými prostředky nebude Objednatelem potvrzen do 10 dnů ode dne doručení návrhu Objednávky Objednateli, pozbývá takový návrh bez dalšího platnosti a není pro Dodavatele závazný.

Čl. IV: Předmět Smlouvy
Předmětem Smlouvy je zejména závazek Dodavatele realizovat pro Objednatele sjednané Služby a závazek Objednatele řádně a včas dokončené Služby převzít a řádně a včas za ně uhradit Dodavateli sjednanou odměnu.
Dodavatel si vyhradil vlastnické právo k věcem případně instalovaným na místě plnění v rámci provádění Služeb. Vlastnické právo k těmto věcem přechází na Objednatele úplným uhrazením sjednané odměny za realizaci Služeb.
Nebezpečí škody na věcech případně instalovaných na místě plnění v rámci provádění Služeb přechází na Objednatele okamžikem předání dokončeného plnění dle Smlouvy.
Objednatel se zavazuje poskytovat Dodavateli úplné, pravdivé a včasné informace potřebné ke správnému vymezení předmětu Smlouvy.

Čl. V: Doba plnění
Dodavatel realizuje Služby v termínech, které jsou uvedeny ve Smlouvě.
Dodavatel je oprávněn jednostranně upravit (posunout) termín realizace Služeb, aniž by se dostal do prodlení s realizací Služeb, v případě, že:
Objednatel neuhradí řádně a včas jakoukoliv platbu splatnou dle Smlouvy;
vyskytne se překážka na straně Objednatele (nezajištění přístupu do místa plnění apod.);
dojde k události vyšší moci (definice viz čl. IX odst. 2 těchto VOP), která brání Dodavateli v realizaci Služeb.

Čl. VI: Cena a platební podmínky
Odměna za realizaci Služeb je stanovena jako cena smluvní s tím, že její výše se určuje dle ceníku Dodavatele zveřejněném na internetových stránkách Dodavatele nebo dohodou stran. K základní ceně za realizaci Služeb se připočítává cena za použitý materiál a cena za dopravu vypočtená dle ceníku Dodavatele.
Objednatel provádí úhradu bezprostředně v den dokončení realizace Služeb, případně na základě Dodavatelem vystavené faktury. Faktura je splatná, pokud nebylo Smlouvou ujednáno jinak, na bankovní účet Dodavatele do 10 dnů ode dne jejího vystavení Dodavatelem.
Dodavatel je oprávněn požadovat před zahájením realizace Služby zálohu až do celkové výše ceny Služeb.
Při úhradě faktury (daňového dokladu) je Objednatel povinen uvést v platebním příkazu do položky variabilního symbolu (V-symbol) variabilní symbol uvedený ve faktuře Dodavatele.
Odměna dle Smlouvy se považuje za zaplacenou, obdrží-li Dodavatel od Objednatele platbu odměny v příslušné výši buď v hotovosti v den dokončení realizace Služeb, nebo ve formě bezhotovostní platby připsané ve lhůtě splatnosti na bankovní účet Dodavatele uvedený na faktuře (daňovém dokladu).
Objednatel není oprávněn zadržet odměnu nebo odečíst či započíst část odměny z důvodů jakýchkoliv jím uplatňovaných nároků či protinároků vůči Dodavateli.

Čl. VII: Odpovědnost za vady
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti Dodavatele za vady se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními OZ.

Čl. VIII: Pokuty
Dostane-li se Objednatel do prodlení s úhradou sjednané odměny za realizované Služby (včetně všech souvisejících plnění), je Objednatel povinen uhradit Dodavateli smluvní pokutu ve výši 500 Kč z dlužné částky za každý započatý den prodlení.
Uplatněním nároku na smluvní pokutu není dotčeno právo požadovat náhradu škody v plné výši.

Čl. IX: Odpovědnost za škodu
Každá ze smluvních stran Smlouvy nese odpovědnost za způsobenou škodu v rámci platných právních předpisů a těchto VOP. Smluvní strany Smlouvy se zavazují vyvinout maximální úsilí k předcházení vzniku škod a k minimalizaci již vzniklých škod.
Dodavatel není odpovědný za škodu způsobenou porušením smluvních povinností za předpokladu, že k takovému porušení došlo v důsledku vyšší moci. Vyšší mocí se pro účely těchto VOP rozumí takové události (překážky), které nastaly po vzniku závazku, nezávisle na vůli Dodavatele, mají mimořádnou povahu, jsou neodvratitelné, nepředvídatelné, nepřekonatelné a brání objektivně splnění závazků dle Smlouvy (např. nepříznivé povětrnostní a klimatické podmínky, stávky, občanské nepokoje, válka, zásah státní moci, pandemie apod.).

Čl. X: Realizace služeb třetí osobou
Dodavatel je oprávněn zajistit realizaci Služby třetími osobami. Dodavatel ponese vůči Objednateli odpovědnost za výkony poskytnuté těmito spolupracujícími osobami. Náklady na výkony poskytnuté spolupracujícími osobami budou zahrnuty do celkové kalkulace odměny.

Čl. XI: Odstoupení od Smlouvy
Dodavatel a Objednatel, který není spotřebitelem ve smyslu příslušných právních předpisů, jsou od Smlouvy oprávněni odstoupit dle ust. § 2001 a násl. OZ.
Objednatel, který je spotřebitelem ve smyslu příslušných právních předpisů, má právo odstoupit od Smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření Smlouvy. Odstoupení Objednatel zašle v písemném vyhotovení na adresu sídla Dodavatele dle obchodního rejstříku.
Odstoupí-li Objednatel od Smlouvy a Dodavatel s plněním na základě výslovné žádosti Objednatele začal před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, uhradí Dodavateli poměrnou část sjednané odměny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy.
Objednatel nemůže mimo jiné odstoupit od Smlouvy
jestliže byly Služby realizovány s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Dodavatel před uzavřením
Smlouvy sdělil Objednateli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy;
v případě realizace Služeb v místě určeném Objednatelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných Služeb či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů.

Čl. XII: Ochrana osobních údajů
Dodavatel, jako správce osobních údajů, zpracovává a chrání osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679, ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále též jen „Nařízení“).
Právním titulem pro zpracování poskytnutých osobních údajů je zajištění oprávněného zájmu Smluvních stran na plnění Smlouvy, včetně dodržení závazků ze Smlouvy vyplývajících, případně může být právním titulem rovněž splnění Smlouvy, je-li Smluvní stranou subjekt údajů. Poskytnuté osobní údaje jsou zpracovávány v rozsahu, v jakém byly smluvními stranami poskytnuty v souvislosti s jednáním o uzavření Smlouvy a jejím plněním, a to po dobu trvání Smlouvy a následně po dobu 5 let po skončení její účinnosti, z důvodu řešení případných právních nároků ze Smlouvy vyplývajících.
Smluvní strany předávají získané osobní údaje třetím stranám, jen jsou-li proto stanoveny zákonné důvody, je-li to potřebné z důvodu uplatnění práv a právních nároků smluvní strany/smluvních stran nebo v případech stanovených ve Smlouvě či těchto VOP. Odpovědnost za bezpečné předání osobních údajů třetí straně nese předávající smluvní strana.

Čl. XIII: Závěrečná ustanovení
Právní vztahy vzniklé na základě těchto VOP se řídí platnými právními předpisy České republiky, zejména ustanoveními OZ.
Stanou-li se v důsledku změny právních předpisů nebo z jiného důvodu některá ujednání těchto VOP nebo Smlouvy neplatnými nebo neúčinnými, smluvní strany prohlašují, že zbývající ujednání VOP či Smlouvy jsou platná a účinná, neodporuje-li to jejich účelu nebo nejedná-li se o ustanovení, která oddělit nelze.
Všechny spory vzniklé nebo související s realizací Služeb Dodavatelem, které se nepodaří vyřešit cestou smíru, budou rozhodovány s konečnou platností věcně a místně příslušnými obecnými soudy České republiky.
Objednatel, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze Smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne: 1.11.2019 a jsou jsou k dispozici na veřejně přístupných webových stránkách Dodavatele cisteni24.cz nebo krotiteleodpadu.cz a nahrazují veškeré předchozí všeobecné obchodní podmínky pro realizaci Služeb Dodavatelem.